‘We zijn met zijn allen behoorlijk gedreven’

Daphne Korten
Marketing Communications Specialist ROCKPANEL

‘We zijn met zijn allen behoorlijk gedreven’

‘Er heerst hier een motiverend werkklimaat met een sterk wij-gevoel. We zijn met zijn allen behoorlijk gedreven. Je krijgt hier veel vrijheid om zelfstandig te werken en je wordt gestimuleerd om met eigen ideeën te komen. Kun je die onderbouwen en krijg je de handjes ervoor op elkaar, dan wordt niets je in de weg gelegd om die ideeën tot uitvoering te brengen.’

‘Ik kan mezelf hier volop ontwikkelen, zowel vakinhoudelijk als in het omgaan met mensen. We opereren in een snel veranderende markt, waarbij je lef en ondernemend vermogen moet tonen. De internationale schaal waarop we dat doen maakt dat ik samenwerk met mensen uit veel verschillende landen, met allemaal een andere cultuur, achtergrond en manier van werken.  Dat biedt me de mogelijkheid om mijn mensenkennis te verruimen.’

‘My job is to build relationships’

Ashley Wainwright
Business Manager UK & Ireland
ROCKPANEL UK

‘My job is to build relationships’

‘Due to the size and nature of London - a design hub for the world - I focus only on architects and specifiers. My job is to build relationships with the aim of securing repeat business. It gives me the chance to be involved in some truly fascinating construction projects as well as some very high profile ones too. The buildings I am helping to create will perhaps be around long after me!’
 
‘ROCKWOOL is a well-known and well-respected global brand.  The company has a great range of products and despite being over 70 years old, still has a huge potential to expand into new markets. A great place to develop my skills and collaborate across borders. As the world is becoming a smaller place I think it’s vital to be able to work with people from different countries and cultures.’

‘ondernemerschap en een hoog ambitieniveau’

Kees Struijk
Marketing Manager
GRODAN

’ondernemerschap en een hoog ambitieniveau’

‘GRODAN levert steenwolproducten aan de professionele tuinbouw in meer dan zestig landen. Onze klanten zijn hooggekwalificeerde kwekers, een no-nonsense doelgroep, die verwacht dat je waarmaakt wat je belooft en daar zijn we best goed in. GRODAN verwacht van haar werknemers dan ook ondernemerschap en een hoog ambitieniveau. Ik werk al sinds 1984 voor GRODAN, waarvan negen jaar in verschillende mediterrane landen. De job is nog altijd uitdagend, mede dankzij de innovatieve kracht van het bedrijf.’

‘GRODAN neemt mensen niet dagelijks bij de hand om ze tot werken aan te zetten. Er wordt van je verwacht dat je zelf initiatieven ontplooit die leiden tot het verwezenlijken van de wensen van onze klanten. Dat zorgt ervoor dat ons bedrijf nog steeds succesvol is binnen de branche waaraan wij leveren.’

‘Ik kan me hier volop ontplooien’

Willemijn van Laer-Boesten
Customer Service Representative
GRODAN

‘Ik kan me hier volop ontplooien’

‘Bij GRODAN heerst een prettige werksfeer, mensen zijn heel collegiaal en je kunt rekenen op constructieve feedback. Ik houd van de grote mate van autonomie en de afwisseling in mijn werkzaamheden. Ik kan me hier volop ontplooien en neem regelmatig deel aan bijzondere projecten.

‘Mijn afdeling heeft een sleutelrol in het bewaken en verstevigen van goede klantrelaties. In mijn functie moet je ervoor zorgen dat alle beloftes richting klant worden waarmaakt. Dat betekent open communiceren en geen valse verwachtingen scheppen. Door gedurende het order- en uitleverproces regelmatig contact met de klant te hebben komen we samen tot het beste resultaat. ‘

‘verantwoordelijk voor mijn eigen klantenkring’

Marco Peeters
Accountmanager Floriculture
GRODAN

‘verantwoordelijk voor mijn eigen klantenkring’

‘Als accountmanager ben ik verantwoordelijk voor mijn eigen werkgebied en klantenkring. Ik heb veel vrijheid om mijn werk naar eigen inzicht in te richten, te zorgen voor tevreden klanten en resultaat te boeken. Daar schakel ik regelmatig collega’s bij in.’

‘GRODAN is een A-merk en loopt voorop in innovatieve teeltoplossingen. Mijn passie ligt bij het ondersteunen van klanten en tegelijkertijd onze salesdoelstellingen halen. Ik besteed een groot deel van mijn tijd aan meedenken, adviseren en innoveren. Ik kan me hier zowel persoonlijk als vakmatig ontwikkelen. Het is mijn ambitie om door te groeien en daar krijg ik hier volop kansen voor.’

‘Ik probeer altijd het beste uit mezelf te halen’

Albert de Grijs
Teamleader PSM
ROCKWOOL Productie

‘Ik probeer altijd het beste uit mezelf te halen’

‘Toen ik als machinebediende bij ROCKWOOL begon had ik de ambitie om operator te worden. Ik dacht dat dat het maximaal haalbare was. Mijn toenmalige leidinggevende zag dat ik meer in mijn mars had en heeft me gestimuleerd om mezelf verder te ontwikkelen.’

‘Ik heb verschillende opleidingen mogen volgen en ben via verschillende functies doorgegroeid naar mijn huidige baan. Nu kan ik mijn knowhow ook op anderen overbrengen. Dat vind ik fijn om te doen. Zo ben ik bijvoorbeeld trainer geweest van een machinegroep en heb ik diverse mensen mogen opleiden.’

‘Ik probeer altijd het beste uit mezelf te halen. Toen ik net Teamleader was, draaide de afdeling verlies. Onder leiding van een nieuwe productiemanager hebben we het roer volledig omgegooid en er een aantrekkelijke en winstgevende afdeling van gemaakt.’

‘…gezien en gewaardeerd worden’

Edwin Signet
Team Coordinator
ROCKWOOL Benelux

‘…gezien en gewaardeerd worden’

‘ROCKWOOL is een stabiel bedrijf waarin iedereen de kans krijgt om zich te ontwikkelen. Het bedrijf heeft een positief beleid met betrekking tot omgangsvormen. Leidinggevenden hanteren een coachende, inspirerende, participatieve stijl van leiding geven.’

‘Als teamleader in de vijfploegendienst heb ik laten zien dat ik mijn nek durf uit te steken. Ik ben toen gevraagd om als leidinggevende ad interim voorlopig de kar te trekken. Voor mij een teken dat passie en verantwoordelijkheidsgevoel gezien en gewaardeerd worden. Ik ervaar nu hoe het is om een stapje hoger te acteren. ROCKWOOL heeft me inmiddels ook voorgesteld om de mbo-opleiding logistiek supervisor te gaan doen. Deze kans heb ik met beide handen aangepakt.’

‘Open en eerlijk met elkaar communiceren...’

Jacqueline Wolters
Customer Services medewerker
ROCKFON

‘Ik ben hier begonnen toen ik 18 was en heb op verschillende afdelingen gewerkt. Na al die jaren ben ik hier nog steeds op mijn plek, het bedrijf is altijd in beweging. Zolang je zelf de verantwoordelijkheid neemt en de kwaliteit van je werk kunt garanderen is eigenlijk alles mogelijk.’

‘Ik werk in een team van acht. Samen zorgen we ervoor dat alles goed loopt; dat klanten tevreden zijn en binnen- en buitendienst goed kunnen samenwerken. Al die contacten onderhouden, laten zien dat ik daar bekwaam in ben; dat vind ik ontzettend leuk om te doen. Open en eerlijk met elkaar communiceren is daarbij heel belangrijk. We besteden daar dan ook veel aandacht aan.’

‘Ik steek veel energie in mijn klanten’

Oualid Rouchdi
Teamleader Customer Services Department
ROCKFON Benelux

‘Ik steek veel energie in mijn klanten’

‘Wat ik het leukst vind aan mijn werk? Met mensen omgaan en problemen oplossen. En dan vooral de combinatie van de twee. Ik heb hier de vrijheid om de dingen op mijn eigen manier te doen. Ik werk samen met veel verschillende mensen, vaak ook internationaal. Nu ben ik bijvoorbeeld betrokken bij het opzetten van een nieuwe sales-organisatie in Zwitserland.’

‘Het is leuk om steeds aan nieuwe uitdagende projecten te mogen werken. Ruimte om me verder te ontwikkelen is er ook. Ik heb een goed contact met mijn manager. Mijn ambities bespreek ik met hem.’

‘Ik steek veel energie in mijn klanten - dat wordt trouwens ook van me verwacht. Dat resulteert wel eens in leuke uitstapjes, zoals een weekend naar de Ardennen bijvoorbeeld.’

‘Ik krijg veel vrijheid en waardering’

Alex Nöllgen
Business Controller
ROCKWOOL TECHNICAL INSULATION

‘Ik krijg veel vrijheid en waardering’

‘De mogelijkheid om jezelf te ontwikkelen is continu aanwezig. Er ligt altijd wel een uitdaging waarvoor een oplossing gevonden moet worden. Ik haal graag het uiterste uit mezelf, dus dat vind ik leuk om te doen. Vijf jaar geleden begon ik bij GRODAN als assistent accountant. Via verschillende functies ben ik doorgegroeid naar waar ik nu sta.’

‘Ik krijg veel waardering voor het werk dat ik doe. ROCKWOOL geeft mensen veel vrijheid, maar daar staat een hoge mate van eigen verantwoordelijkheid tegenover. Dat komt naar voren in de adviezen die ik aan het management geef, maar ook in het maken van een eenvoudig overzicht. En dan heb ik het niet alleen over een betrouwbare weergave van de werkelijkheid, maar ook over de efficiency van het werkproces.’

‘…steeds alert op verbetering’

Sander Rietjens
Marketing Communication Specialist
ROCKWOOL TECHNICAL INSULATION

 ‘…steeds alert op verbetering’

‘Ik wilde altijd al graag in een internationale omgeving werken. Met deze baan is dat erg goed gelukt. Binnen mijn vakgebied ben ik sterk geïnteresseerd in digitale communicatie. Ik houd me vooral bezig met de content en de ontwikkeling van onze websites.  Met name de inzet van online communicatie-tools speelt een steeds prominentere rol binnen de marketingcommunicatie.’

‘Ik wil mezelf ontwikkelen tot een allround marketingcommunicatie-specialist die zowel online als offline kennis van zaken heeft.  ROCKWOOL draagt hier aan bij door me de ruimte te geven om zoveel mogelijk kennis op te doen. Online communicatie is constant in ontwikkeling, dus ik ben steeds alert op mogelijkheden tot verbetering. Dat betekent nieuwe concepten bedenken, met voorstellen komen en nauw samenwerken met collega’s van verschillende afdelingen.’

‘Wij concurreren vooral met kennis en relaties’

Rutger van der Veld
Business Manager
LAPINUS FIBRES

‘Wij concurreren vooral met kennis en relaties’

‘LAPINUS FIBRES is een relatief klein onderdeel van ROCKWOOL, maar wel een met globale aanwezigheid en grote ambities. Wij concurreren niet alleen met producten maar vooral met kennis en relaties.’ 

‘Mijn passie is het bouwen van een business. Daarbij hoort een uitgekiende strategie, een hoop doorzettingsvermogen en een flinke portie geduld. Bij ROCKWOOL begrijpen ze dat.’

‘De waarden van ROCKWOOL - verantwoordelijkheid, efficiency, passie, ondernemerschap en eerlijkheid – zijn voor mij een vanzelfsprekendheid. Ik heb voldoende ruimte om dit op mijn eigen manier in te vullen. Hetzelfde geldt voor het maken van nieuwe carrièrestappen. ROCKWOOL stimuleert en faciliteert de ambities van haar medewerkers, maar legt de verantwoordelijkheid bij de mensen zelf.’

‘Mensen gaan er echt voor!‘

Jolanda Muller
Customer Service Employee
LAPINUS FIBRES

‘Mensen gaan er echt voor!‘

‘ROCKWOOL heeft een bedrijfscultuur waarbij ik me helemaal thuis voel. De vrijheid om mijn taken op mijn eigen manier uit te voeren is heel belangrijk voor mij. ‘

‘Ik houd ervan om mensen te helpen. Niet alleen in een zakelijke omgeving, maar ook in privésituaties. Ik volg daar nu een opleiding voor. Mijn wens is dan ook om naast mijn parttime baan bij ROCKWOOL een eigen praktijk te beginnen. ROCKWOOL ondersteunt me daarin en geeft me de mogelijkheid om minder uren te werken.’

‘Tijdens een internationale meerdaagse meeting merkte ik aan de reacties van verschillende deelnemers dat we allemaal uit hetzelfde hout gesneden zijn. De open sfeer, de vrijheid om je mening te geven, de inhoudelijke discussies, het streven naar verbetering. Mensen gaan er echt voor!’

‘ROCKWOOL is continu in beweging’

Carmen Albers
Teamleader Accounting
ROCKWOOL Shared Services

‘ROCKWOOL is een grote onderneming en continu in beweging. Daardoor kun je je ook als individu blijven ontwikkelen. Steeds opnieuw kijken of dingen beter, efficiënter kunnen. Ook in mijn functie als leidinggevende probeer ik het optimale eruit te halen. Ik wordt bijvoorbeeld gecoacht om te reflecteren op mijn eigen functioneren.’

‘Uitzonderingen kosten tijd, dus die probeer ik tot een minimum beperken. We doen nu twee standaard betalingsruns per week, in plaats van één aangevuld met een hele reeks losse betalingen. Dat kon vroeger niet anders, maar tegenwoordig zijn er veel nieuwe mogelijkheden. Ik zie het als uitdaging om dingen te blijven verbeteren. Het is net als met sporten, als je traint kom je eerder bij de finish. En de voldoening is groter.’

‘Mijn werk is gevarieerd en uitdagend’

Jelle H. Hagen
Productie Controller en Superuser VPC ROCKWOOL Group
ROCKWOOL Shared Services

‘Een recent data-analyseproject met ROCKWOOL International heeft uitgewezen dat de kwaliteit van onze data en procedures een hoog competentie-niveau hebben. Niet een controle van buitenaf, maar een driedaagse sessie met internationale collega’s waarin we uitgebreid onze werkwijze hebben besproken. In een open sfeer zijn we diep op de inhoud ingegaan.’

‘Mijn werk is gevarieerd en uitdagend. ROCKWOOL is een dynamisch bedrijf en opereert zowel nationaal als internationaal. Er dienen zich steeds nieuwe projecten aan waarin ik mezelf en het bedrijf kan blijven ontwikkelen.

Op dit moment zijn we bijvoorbeeld bezig met het verbeteren van de structuur voor het doorbelasten en inzichtelijk maken van de logistieke kosten. Hierbij raak ik allebei mijn vakgebieden.’

‘…een goede balans tussen werk en privé’

Veronique Leunissen
Market Manager
ROCKWOOL Benelux

‘…een goede balans tussen werk en privé’

‘Ik vind het heel belangrijk om niet ‘stil te staan’ op werkgebied. Bij ROCKWOOL krijg ik de mogelijkheid om mezelf te ontwikkelen. Er is veel aandacht voor het individu, voor het creëren van een goede balans tussen werk en privé. Ik ben kortgeleden moeder geworden, dus voor mij is dat nu extra relevant.’

‘Ondernemerschap wordt zeer gestimuleerd; vooruit denken, met ideeën komen. Ik vind het steeds weer een uitdaging om met goed doordachte eindproducten te komen die van toegevoegde waarde zijn. Het is een enorme voldoening als dat lukt. Ik werk in een internationale omgeving, met internationale collega’s, aan internationale projecten. Al mijn collega’s hebben passie voor de zaak. Dat maakt het samenwerken erg aangenaam.’

‘…als team zijn we volledig selfsupporting’

Marij Flendrig-Smets
Customer Service medewerker
ROCKWOOL Benelux

‘…als team zijn we volledig selfsupporting’

‘We zijn een heel goed team met zijn drieën en volledig selfsupporting. We hebben alle drie veel ervaring en we spreken elkaar op dingen aan. Ook naar onze klanten zijn we eerlijk en direct. We doen ons uiterste best om hen van dienst te zijn, maar als iets echt niet haalbaar is, dan zeggen we dat. En dat wordt zeer gewaardeerd.’

‘Hoewel ik parttime werk, draag ik toch volledige verantwoordelijkheid. Als Customer Service medewerker ben je de spin in het web van de contacten tussen klanten, logistiek en productie. Het blijft een uitdaging om dat steeds zo geolied mogelijk te laten verlopen. Goede communicatie is een doorlopend punt van aandacht. Dat geldt voor iedereen die hier werkt. Daarom zijn de contacten ook zo goed.’

‘…een steentje bijdragen aan het milieu’

Hans Spronken
Local Energy Design Centre Officer ROCKWOOL Benelux

‘…een steentje bijdragen aan het milieu’

‘Werken bij ROCKWOOL betekent voor mij werken in een professionele omgeving met fijne collega’s die verstand van zaken hebben. Ik krijg veel vertrouwen en vrijheid om mijn werk op mijn eigen manier te doen. Ik word wel gestuurd, maar niet gedicteerd. Mijn collega’s van de andere Energy Design Centres – tien wereldwijd – tref ik vier keer per jaar om kennis uit te wisselen.’

‘Ik vind het belangrijk om werk te doen dat iets ‘toevoegt’. Dat kan ik hier volop waarmaken. Een primair doel is het energiezuinig maken van de bebouwde omgeving. Daarmee kan ik een steentje bijdragen aan thema’s als de eindigheid van fossiele brandstoffen en de opwarming van de aarde.’